Spørgsmål og svar
Herunder har vi samlet de mest gængse spørgsmål vi får omkring ansøgninger. Tryk på spørgsmålet for at se vores svar.
Listen vil løbende blive opdateret.
Kan man ansøge fonden pr. brev eller mail?
Nej, fonden modtager kun ansøgninger via denne digitale ansøgningsportal.
Jeg er i tvivl om hvilken kategori min ansøgning falder ind under?
Placer den i den kategori i syntes passer bedst, vi kan altid flytte rundt på dem internt.
Kan man udarbejde ansøgning på engelsk?
Ja, vi modtager ansøgninger på dansk og engelsk.
Kan man som søge projekter fra udlandet?
Alle projektansøgninger til Naturfonden skal have en dansk projektejer og -leder. Men vi ser gerne udenlandske partnerskaber.
Ansøger man om et beløb med eller uden moms?
Alle ansøgninger skal være inkl. moms og bevilget beløb vil altid være med moms.
Hvor lang tid går der fra deadline til ansøgninger til behandling af ansøgning?
Der går cirka 2 måneder.
Hvornår modtager jeg svar på ansøgningen?
Alle ansøgninger modtager svar i løbet af 14 dage fra bestyrelsesmødet. Der afholdes tre bestyrelsesmøder om året hvor ansøgninger behandles.
Hvornår kan jeg få udbetalt midler til et projekt?
Godkendte projekter aftaler en udbetalingsplan med Naturfonden.
Hvordan får flere brugere adgang til samme ansøgning/bevilling?
Den bruger, som har adgang til sagen, kan tilføje nye kontaktpersoner under ”Min profil”. Derefter vil den tilføjede bruger modtage en invitation til at oprette en brugerprofil, som knytter sig til samme sag.
Hvordan ændrer jeg kontaktoplysninger på eksisterende bevillinger/ansøgninger?
På fanen ”Min profil” kan du tilknytte ekstra kontaktpersoner til din brugerprofil og slette din egen brugerprofil. Det påvirker ikke de kontaktoplysninger, Fonden har på de eksisterende ansøgninger/bevillinger. Husk derfor at informere Fonden, hvis I ændrer kontaktperson.
Hvordan sender jeg et dokument til Fonden via ansøgningsportalen?
Dokumenter skal uploades via beskedfunktionen. Du tilgår denne via fanen ”Beskeder/Dialog”.
Virtuelle møder
Som noget nyt vil vi fremover lave tre virtuelle møde om året, hvor vi kort præsenterer Fondene, og vores ansøgningskategorier. Der vil være mulighed for at stille spørgsmål til sidst i mødet, som vi selvfølgelig vil gøre vores bedste på at svare.
Vi anbefaler at i kigger på vores FAQ på hjemmesiden som i kan se her på siden, for at se om der er andre der har stillet det samme spørgsmål I ligger inde med.
Under registreringen til det virtuelle møde vil i kunne skrive jeres evt. spørgsmål til os, så kan vi hurtigere svare på det under selve mødet. Så I skal være opmærksomme på, spørgsmål I stiller vil blive læst op under mødet.
Virtuelt møde 27/11-2023
Invitation til et virtuelt møde om ansøgninger til Aage V. Jensen Naturfond og Aage V. Jensens Fond. Der vil være mulighed for at stille spørgsmål til sidst under mødet.
Virtuelt møde 27/11-2023 14:00 til 15:00
Møde agenda:
- Velkommen
- Kort præsentation af Fondene
- Præsentation af ansøgningskategorierne
- Spørgsmål vedr. ansøgninger
- Afrunding
Forskningskald 2023