Ny direktør i AAGE V. JENSEN NATURFOND per 1. september

AAGE V. JENSEN NATURFOND har ansat Hanne Haack Larsen som ny direktør. Hanne Haack Larsen kommer fra en stilling som viceadministrerende direktør på Experimentarium, og er uddannet cand. scient. i biologi samt har en Executive MBA. Hanne Haack Larsen får til opgave at udvikle fondens arbejde med at bevare naturen og få flere danskere til at engagere sig heri.

Hanne Haack Larsen tiltræder 1. september som ny direktør for AAGE V. JENSEN NATURFOND. ”Hanne kan gennem sin biologiske indsigt, solide forretningsforståelse, driftserfaring og erfaring fra  innovative miljøer bidrage til at opfylde vores strategiske målsætninger. Vi ser meget frem til at få Hanne med om bord”, siger formand, professor, Katherine Richardson Christensen.

Hanne Haack Larsen (f. 1967) kommer fra en stilling som viceadministrerende direktør på Experimentarium, hvor hun som medlem af direktionen bl.a. er ansvarlig for naturvidenskabelig formidling, drift og økonomi. Hanne Haack Larsen er uddannet cand. scient. i biologi fra Københavns Universitet og har sidenhen suppleret uddannelsen med en Executive MBA på Henley Business School.

”Med Hanne får vi en erfaren leder, som igennem en årrække har dokumenteret, at hun kan formidle viden til en bred målgruppe, og det er særligt værdifuldt for os, da vi gerne vil engagere danskerne endnu mere i bevarelse og brug af den danske natur. Vi ser Hannes stærke kompetencer som et stort plus, da hun kan bidrage til bedre formidling af naturoplevelser og få endnu flere til at besøge fondens naturområder”, siger Katherine Richardson Christensen.

”Det er et privilegie at være med til at arbejde for at alle får mulighed for at opleve en rig natur – i dag og langt ud i fremtiden. Naturfonden er i dag meget respekteret for deres årelange arbejde med at beskytte naturen, men er samtidig også anerkendt for at gøre det på en måde, så danskerne bliver inviteret indenfor. Den indsats ser jeg frem til at fortsætte og videreudvikle sammen med bestyrelsen og Naturfondens dygtige medarbejdere”, siger Hanne Haack Larsen.

Hanne Haack Larsen afløser direktør Anders Skov, som tidligere i år meddelte bestyrelsen, at han efter 12 år i spidsen for Naturfonden ønsker at prøve kræfter med et andet job. ”Vi vil gerne takke Anders Skov for sit store arbejde og engagement gennem årene med at bevare, beskytte, udvikle og synliggøre de danske naturværdier. Vi er meget glade for at han har sagt ja til at sikre, at der sker en god overlevering af opgaver hen over efteråret. Vi ønsker Anders held og lykke fremover”, slutter Katherine Richardson Christensen.

Bestyrelsesformand Katherine Richardson Christensen
,